وبلاگ رژیمی صمیم :تقدیم به خودم

اینجا مینویسم تا انگیزه و اراده قوی ام را به خودم هم نشان دهم.

وبلاگ رژیمی صمیم :تقدیم به خودم

اینجا مینویسم تا انگیزه و اراده قوی ام را به خودم هم نشان دهم.

نکات کنکور لاغری ۸۷ رسید!!

ناهار

اول نکات:

1-یه روز در میون برنج دارید.لطفا هر روز برنج نخورید.

 

2- روزی که گوشت دارین  غذاتون رو سعی کنین با  یه غذای غیر گوشتی  عوض نکنین  چون گوشت باعث میشه زودتر سیر بشین و حس سیری هم تو رژیم نعمته به خدا!!

 

3-.سعی کنین اوایل رژیم فقط وقتایی که مجبورین-مثل مهمونی ها- از غذاهای جایگزین استفاده کنین.

 

4- هر روز واسه ناهار سالاد دارین.  سالاد هر چقدر خواستین میتونین گوجه و خیار و کاهو وکلم و هویج و قارچ و کرفس و کدو قلمی و کلا سبزیجات بخورین.( باز نرین سه تا قابلمه سالاد درست کنین و بخورین تا معده اتون کش بیاره و سیرمونی نگیرین!!)چون کالری اینا کمه .فقط سس کلا قدغن و ممنوع است. روغن زیتونی هم که در مجموع  یه هفته میتونین رو سالادتون بریزین نباید مجموعا از 2 قاشق غذاخوری بیشتر بشه.رو سالادتون میتونین آبلیمو یا کمی ماست از سهمیه روزانه و نه بیشتر، بریزین.

 

5-هر روز یه مدل غذا دارین.انتخاب شنبه –یکشنبه اش رو میذارم به عهده خودتون.فقط یادتون باشه  دو روز پشت سر هم  پلو نخورین و شام و ناهارتون هم تکراری نباشه.

 

 

روز اول  ------- دو عدد دلمه    یا   کوفته  یا یک قطعه گوشت    (فقط یک نوعش. باز نرین کوفته رو با شامی و دلمه همه رو با هم بخورین و برین رو وزنه و خودکشی کنین بعدش!!)+ 45 گرم نون+ سالاد

 

روز دوم ------- برنج پخته  به اندازه یک و نیم کفگیر= 9 قاشق غذاخوری  (این مقدار واسه وزن من بوده-اگه 10 کیلو کمتر از من هستین میشه فقط یک کفگیر ) .هر کفگیر برنج  معادل 6 قاشق غذا خوری  میباشد.از کفگیر های مخصوص ایام  محرم و صفر استفاده نکنین لطفا!!!!!!!!!! +یک تیکه متوسط  مرغ یا ماهی یا گوشت قرمز(  یعنی گوشت قرمز= 75 گرم  -گوشت مرغ=120گرم -------ماهی= 225 گرم) منظورم  وزنشون  موقع خامی هست. + سالاد

 

نکته کنکوری: در مورد برنج هایی که توش لوبیا سبز و باقالی و عدس و ماش و .... داره مثلا لوبیا پلو یا باقلی پلو با شوید،  مقدار 9 قاشق به 6 قاشق کاهش می یابد چون خود این مواد  قاطی برنج، کالری دارند.

 

روز سوم -------2 عدد کوکو  یا   شامی کباب + 45 گرم نون + سالاد

دقت کنین که کوکو یا شامی کباب تون اشباع از روغن نباشه.در حد معمولی  باشه و ضمنا خشک و بدون روغن هم نباشه.

 

 روز چهارم -------  سالاد+  1 و نبم کفگیر برنج ساده+ گوشت خورشت اندازه  متوسط ( یا به جای گوشت  یک سیخ کباب برگ)

 

روز پنجم-----------45 گرم نون +سالاد  + یک سیخ برگ ( یا 3 عدد تخم مرغ آب پز)

 

 

روز ششم  -----------  1 و نیم کفگیر برنج + سالاد + یک قطعه  مرغ( مثلا یک تیکه سینه مرغ ) اگه مرغ نخواستین میتونید  ناهار امروز  رو به دو کفگیر عدس پلو با سالاد تبدیل کنید.

 

 

روز هفتم: -------- 45 گرم نون + سالاد + یک تیکه  متوسط مرغ یا ماهی  

 

پیشنهاد صمیم :

من خودم  مرغ رو با هویج و سبزیجات مورد علاقه ام و یه کم رب یا سس گوجه خام  میذارم تو فر یا آون  و برشته میشه و خیلی هم خوشمزه میشه. گاهی هم  به جای یه تیکه مرغی که باید بخورم دو –سه قاشق  خورشت قورمه سبزی  یا قیمه (بدون سیب زمینی و روغن زیاد) رو جایگزین میکنم .خود بخود گوشت داخل  خورشت هم به بدنم میرسه.

 

 عصرونه:

یک عدد میوه + چایی  با 2 تا خرما + یک کیک یزدی کوچولو

 

شام

 

شب اول ------ 30  گرم نون( شب ها مقدار نونتون از ناهار کمتره) + 2 قاشق سالاد الویه  (بدون سس : با سرکه یا آبلیمو ووماست و یه ذره روغن زیتون و ادویه و .... واسه خودتون سس درست کنین.)

 

 شب دوم ------- نون و پنیر و گردو (  30 گر منون +  40 گرم پنیر +  5 تا گردوی  درسته!!)

 

شب سوم-------- 30 گرم نون +سالاد + یک تیکه ماهی یا مرغ 

 

شب چهارم --------نصف پیتزا  ( ای جووووووووونم!!)  + سالاد  . به جای پیتزا میتونین  3 سیخ جگر  (هر سیخ  50 گرم جگر) رو با یک نون ساندویچی   معمولی که خمیرش رو در آوردین جایگزین کنین. نرین  نون باگت 2 متری بخورین بگین صمیم گفت نون ساندویچی!!!!!

 

 

شب پنجم---------سه چهارم لیوان  لوبیا چیتی   یا به جاش همین مقدار سوپ جو  + سالاد 

 

 

شب ششم  ---------یک لیوان شیر +  20 گرم نون سوخاری (اگه دوست نداشتین میتونین  سه چهارم لیوان عدسی (عدس پخته با کنی روغن و پیار داغ و آبلیمو) بخورین.

 

شب هفتم---------4 عدد سیب زمینی متوسط و پخته شده + سالاد  

به جای سیب زمینی میتونین از 2 تا لبوی پخته متوسط استفاده کنین.

 

 

نکته کنکوری  شام ها :  میتونین شام راحت و بی دردسر بخورین یعنی همه شام ها رو با یک لیوان شیر و 3 تا سوخاری عوض کنین .

 

 

فعلا اینا رو داشته باشین تا من جایگزین ها رو بهتون بگم در پست بعدی

 

 

پ.ن  خیلی مهم و حیاتی :

 

صمیم خانوم موفق شدند یک کیلو دیگه کم کنند و کاهش وزن تا الان حداقل 4.5 کیلو بوده.

قربون خودم برم که انقدر شکمم رو نگه میدارم. فعلا.

نظرات 8 + ارسال نظر
اینو چهارشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:29 ب.ظ

مرسی خانومی

امیدوارم من هم به زودی شروع کنم
اول یه ذره کارم کمتر شه
بعد هم ماه رمضون تموم شه
رژیم ماه رمضون نداری؟

صفا پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:27 ق.ظ http://manigerdoo.persianblog.ir

سلام. مرسی عزیزم. باریکلا . ولی تو رو خدا ولش نکن. منم سعی می کنم کمتر بخورم و البته از رژیم شما هم حتما استفاده می کنم ولی آخه من شیر هم می دم به بچه و یا اجازه یک کمی بیشتر می خورم. ب ااجازه.
فدات شم اوم وبلاگت رو حتما بنویس . دلم پر زده واسه حرفها و ماجراهات.

پرند نیلگون پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:28 ق.ظ

سلام صمیم گلم
دستت درد نکنه . امروز به امید دیدن وعده های ناهار ! اومدم این جا . اما خداییش سخته ها . کاش یکی بود واسم درست می کرد اینا رو . خوردنش و جلوی شکمو نگه داشتن یه طرف ، درست کردن اینا یه طرف . ولی خب ، چه می شه کرد !
بازم ممنون . بهت تبریک می گم بابت کاهش وزن مجدد . آها راستی می خواستم یه چیزی بهت بگم . یادته یه موقع هایی تن آرا واسه یه وسیله ش تبلیغ می کرد توی تلویزیون ؟ یه گردالی بود که می رفتن روش وا می ایستادن و به طرفین می چرخیدن ؟ منظورم البت خود وسیله هه نیس . اون حرکته . اگه روزی یه دقیقه با ریتم تند اون حرکت رو انجام بدیم و عضلات شکم و ... اینا منقبض باشه ، برای کوچک کردن شیکم خوفه . ولی باید مراقب باشیم زیاد به طرفین نچرخیم . واسه ستون مهره ها خوف نیس .
یکی دیگه هم اینه که دستها را صاف صاف به بالا بکشیم و با دم ، روی پنجه پاها بلند شیم ( انگار دارن ما رو می کشن ) و با بازدم بریم روی پاشنه ( بازم انگار دارن ما رو از سمت دستامون می کشن ) و شکم منقبض باشه . این حرکت به آرومی انجام می شه . حدود ۱۵ تا در روز .
شاد و باربی باشی خانوم گلی

ملودی پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:49 ق.ظ

آفرین صمیم وااااایییی خیلی برنامه ت خوبه و یه جوری هم هست که برات خسته کننده نیست و میتونی ادامه ش بدی و خسته نشی.مثل لون رزیما نیست که آدم از گشنگی میمیره و هیچی نباید بخوره.
راستی من اون موقع که جوون بودم و رژیم میگرفتم هر وقت گرسنه م میشد خیار یا هویج یا کاهو میخوردم یا آدامس میجوویدم یا مرتب مسواک میکردم که دلم نخواد چیزی بخورم یا دو سه تا لیوان آب میزدم بالا که گشنگیم بره
در ضمن یه روشی هم برای کوکو سبزی رژیمی داشتم سبزی کوکو با دو تا سفیده ی تخم مرغ فلفل میذاری تو یه ظرف یه خورده گود گرد خوشگل بهد میذاری تو ماکروفز تا بشه کوکو سبزی بعد میتونی با سالاد بخوری.حالا اگه خوردی و بد بود نگی ای مرده شور اون دستور کوکو سبزیتو ببره ملودی
جووووون تو محشری همین جور کم و با فاصله وزن کم کنی خسته نمیشی دوباره سر جاش هم نمیاد.
آفرین من برات حسابی سوت میزنم.تو هم یه دعایی در حق من بکن که این روزا دارم تبدیل به اسکلت میشم یه خورده از اون کیلویی هایی که ازت کم میشه به من اضافه بشه.بوووووووووووسسسسس
راستی منقبض کردن عضلات شکم یادت نره ماهیچه های شکمتو خیلی تقویت کن که شل نشن یادت نره ها دراز نشست هم نکن فعلا تا وقتی وزنت ۶۸ کیلو شد اونوقت عضلاتتو با این جور ورزشا سفت کن

ملودی پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:50 ق.ظ http://melody-writes.blogfa.com/

به دلیل زیاد بودن غلط های املایی اینجانب از تصحیح معذورم خودت بیزحمت یه جوری بخونشون صمیم جوووونم

شاذه پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 05:28 ب.ظ

سلام صمیم جون
سوت دست تبریک!
میگم از اخلاق مخلاق چه خبر؟من یه هفته یه کمی غذامو کم کردم (فقط یه کمی) داشتم طفلکامو سر به نیست می کردم. همه میگن رژیم بعد از یه سالگی بچه. الان نینی یه سال و دو ماهشه و من هنوز فکر نمی کنم بتونم...
بدتر از همه این که بیست کیلو رو شیرین زیاد دارم (گریه خیلی شدیییییییید)

امین جمعه 16 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:04 ق.ظ http://ketabe-zendegim.blogsky.com

سلام
خوب میبینم که جو رژیم گرفتتت اونم بد جور
یه چند تا نکته بود در مورد رژیم لازم دونستم بگم .
1- اینکه از رضایت همسرتون با این رژیم اطمینان حاصل کنین
2- اقایونتون رو مجبور به رژیم نکنین
ضمنن اقایون رو دست کم نگیرین و اگه خودتون ترازو اشپزخونه خریدین و با اون خودتونو وزن میکنین حتمن چکش کنین که یوقت خدایه نکرده زبون یکی دیگه لال این اقاهه نیومده باشه و یه ور کوچولو باهاش نرفته باشه و بعبارتی وزن شما رو بطور دلخواه روزانه کم نکنه
نگا من 54 کیلو ام فک میکنم این رژیم تو رو بگیرم بشم 68 کیلو ، نظر تو چیه ؟
این جمله اخر برای این نبود که بگم تو بیا منم بخور ها نهههههههههههههههههه (نیش)

امین جمعه 16 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:06 ق.ظ http://ketabe-zendegim.blogsky.com

ای بابا این چه طرز نظر سنجیه (عصبانی)
این چرا تاییدی نیست . چرا تو جواب کامنت نمیدی
من از کجا بفهمم تونستم حرست رو در بیارم (غمگین )

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد