X
تبلیغات
رایتل
وبلاگ رژیمی صمیم :تقدیم به خودم
اینجا مینویسم تا انگیزه و اراده قوی ام را به خودم هم نشان دهم.
آرشیو
چهارشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1386
نکات کنکور لاغری ۸۷ رسید!!

ناهار

اول نکات:

1-یه روز در میون برنج دارید.لطفا هر روز برنج نخورید.

 

2- روزی که گوشت دارین  غذاتون رو سعی کنین با  یه غذای غیر گوشتی  عوض نکنین  چون گوشت باعث میشه زودتر سیر بشین و حس سیری هم تو رژیم نعمته به خدا!!

 

3-.سعی کنین اوایل رژیم فقط وقتایی که مجبورین-مثل مهمونی ها- از غذاهای جایگزین استفاده کنین.

 

4- هر روز واسه ناهار سالاد دارین.  سالاد هر چقدر خواستین میتونین گوجه و خیار و کاهو وکلم و هویج و قارچ و کرفس و کدو قلمی و کلا سبزیجات بخورین.( باز نرین سه تا قابلمه سالاد درست کنین و بخورین تا معده اتون کش بیاره و سیرمونی نگیرین!!)چون کالری اینا کمه .فقط سس کلا قدغن و ممنوع است. روغن زیتونی هم که در مجموع  یه هفته میتونین رو سالادتون بریزین نباید مجموعا از 2 قاشق غذاخوری بیشتر بشه.رو سالادتون میتونین آبلیمو یا کمی ماست از سهمیه روزانه و نه بیشتر، بریزین.

 

5-هر روز یه مدل غذا دارین.انتخاب شنبه –یکشنبه اش رو میذارم به عهده خودتون.فقط یادتون باشه  دو روز پشت سر هم  پلو نخورین و شام و ناهارتون هم تکراری نباشه.

 

 

روز اول  ------- دو عدد دلمه    یا   کوفته  یا یک قطعه گوشت    (فقط یک نوعش. باز نرین کوفته رو با شامی و دلمه همه رو با هم بخورین و برین رو وزنه و خودکشی کنین بعدش!!)+ 45 گرم نون+ سالاد

 

روز دوم ------- برنج پخته  به اندازه یک و نیم کفگیر= 9 قاشق غذاخوری  (این مقدار واسه وزن من بوده-اگه 10 کیلو کمتر از من هستین میشه فقط یک کفگیر ) .هر کفگیر برنج  معادل 6 قاشق غذا خوری  میباشد.از کفگیر های مخصوص ایام  محرم و صفر استفاده نکنین لطفا!!!!!!!!!! +یک تیکه متوسط  مرغ یا ماهی یا گوشت قرمز(  یعنی گوشت قرمز= 75 گرم  -گوشت مرغ=120گرم -------ماهی= 225 گرم) منظورم  وزنشون  موقع خامی هست. + سالاد

 

نکته کنکوری: در مورد برنج هایی که توش لوبیا سبز و باقالی و عدس و ماش و .... داره مثلا لوبیا پلو یا باقلی پلو با شوید،  مقدار 9 قاشق به 6 قاشق کاهش می یابد چون خود این مواد  قاطی برنج، کالری دارند.

 

روز سوم -------2 عدد کوکو  یا   شامی کباب + 45 گرم نون + سالاد

دقت کنین که کوکو یا شامی کباب تون اشباع از روغن نباشه.در حد معمولی  باشه و ضمنا خشک و بدون روغن هم نباشه.

 

 روز چهارم -------  سالاد+  1 و نبم کفگیر برنج ساده+ گوشت خورشت اندازه  متوسط ( یا به جای گوشت  یک سیخ کباب برگ)

 

روز پنجم-----------45 گرم نون +سالاد  + یک سیخ برگ ( یا 3 عدد تخم مرغ آب پز)

 

 

روز ششم  -----------  1 و نیم کفگیر برنج + سالاد + یک قطعه  مرغ( مثلا یک تیکه سینه مرغ ) اگه مرغ نخواستین میتونید  ناهار امروز  رو به دو کفگیر عدس پلو با سالاد تبدیل کنید.

 

 

روز هفتم: -------- 45 گرم نون + سالاد + یک تیکه  متوسط مرغ یا ماهی  

 

پیشنهاد صمیم :

من خودم  مرغ رو با هویج و سبزیجات مورد علاقه ام و یه کم رب یا سس گوجه خام  میذارم تو فر یا آون  و برشته میشه و خیلی هم خوشمزه میشه. گاهی هم  به جای یه تیکه مرغی که باید بخورم دو –سه قاشق  خورشت قورمه سبزی  یا قیمه (بدون سیب زمینی و روغن زیاد) رو جایگزین میکنم .خود بخود گوشت داخل  خورشت هم به بدنم میرسه.

 

 عصرونه:

یک عدد میوه + چایی  با 2 تا خرما + یک کیک یزدی کوچولو

 

شام

 

شب اول ------ 30  گرم نون( شب ها مقدار نونتون از ناهار کمتره) + 2 قاشق سالاد الویه  (بدون سس : با سرکه یا آبلیمو ووماست و یه ذره روغن زیتون و ادویه و .... واسه خودتون سس درست کنین.)

 

 شب دوم ------- نون و پنیر و گردو (  30 گر منون +  40 گرم پنیر +  5 تا گردوی  درسته!!)

 

شب سوم-------- 30 گرم نون +سالاد + یک تیکه ماهی یا مرغ 

 

شب چهارم --------نصف پیتزا  ( ای جووووووووونم!!)  + سالاد  . به جای پیتزا میتونین  3 سیخ جگر  (هر سیخ  50 گرم جگر) رو با یک نون ساندویچی   معمولی که خمیرش رو در آوردین جایگزین کنین. نرین  نون باگت 2 متری بخورین بگین صمیم گفت نون ساندویچی!!!!!

 

 

شب پنجم---------سه چهارم لیوان  لوبیا چیتی   یا به جاش همین مقدار سوپ جو  + سالاد 

 

 

شب ششم  ---------یک لیوان شیر +  20 گرم نون سوخاری (اگه دوست نداشتین میتونین  سه چهارم لیوان عدسی (عدس پخته با کنی روغن و پیار داغ و آبلیمو) بخورین.

 

شب هفتم---------4 عدد سیب زمینی متوسط و پخته شده + سالاد  

به جای سیب زمینی میتونین از 2 تا لبوی پخته متوسط استفاده کنین.

 

 

نکته کنکوری  شام ها :  میتونین شام راحت و بی دردسر بخورین یعنی همه شام ها رو با یک لیوان شیر و 3 تا سوخاری عوض کنین .

 

 

فعلا اینا رو داشته باشین تا من جایگزین ها رو بهتون بگم در پست بعدی

 

 

پ.ن  خیلی مهم و حیاتی :

 

صمیم خانوم موفق شدند یک کیلو دیگه کم کنند و کاهش وزن تا الان حداقل 4.5 کیلو بوده.

قربون خودم برم که انقدر شکمم رو نگه میدارم. فعلا.


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
تعداد بازدیدکنندگان : 164547


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها