X
تبلیغات
رایتل
وبلاگ رژیمی صمیم :تقدیم به خودم
اینجا مینویسم تا انگیزه و اراده قوی ام را به خودم هم نشان دهم.
آرشیو
سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387
بدو بدو که راه افتادیم .....)هفته اول برنامه(

سلاممممممممممممممممم .نوروز ۸۷ مبارک اونم  ۲۷ فروردین ( با کمی تاخیر!!!!!)

من برگشتممممممممممممممم

من هر چند ۶۸ کیلو نشدممممممممم هنوز ولی..........

  یه حرکت انقلابی دیگه در راستای خوش تیپ شدنم و البته مهم تر سلامتی ام انجام دادم که دوست دارم شما رو هم در جریان بذارم تا یادمون نره صمیم کی بود(آخه الان تو آسمون هاست!!) و چه خدمت هایی به جامعه بشریت چاق ها  کرد!!!!!!!!!!!!!!اونم این بود که دوباره پنجره های  دقت و مراعات رو باز کردم!! و طی یک حرکت نفس گیر به متخصص تغذیه ام مراجعه نموده و البته طبق معمول اونقدر سوتی دادم که علی رسما روی زمین مطب  جلوی دکتره ولو شده بود از خنده!! قبل از شمردن گند ها ابتدا به برنامه جدید میپرداریم:

مواد لازم : یک عدد صمیم 4-93  کیلو که با دوازده کیلو کاهش وزن اخیرش  خیلی مامان شده و دکتر جون گفتند هر چی کم کردی بریز دور !! که میخوام از صفر برات شروع کنم و این یعنی خیلی روی اون ۱۲ کیلو حساب نکنم و  وهم برم نداره که آخ جون دیگه رژیم  لازم ندارم.چون اقا  کلاغه که اتفاقی اسمش علی هم  بود به دکتر گفته بود خیلی به این ۱۲ کیلو می نازه و منم سر فرصت گذاشتم تا  منقار دراز این کلاغه رو بچینم!!!! شما فعلا به ایناش کار نداشته  باشین!!( نیش!!))و بریم سر اصل مطلب:

برنامه این دوره ام هفتگی است و هر هفته باید برای برنامه جدید مراجعه داشته باشم و من از دیشب که برنامه رو گرفتم اون رو اینجا میذارم براتون تا شما هم اگه دوست داشتین پایه باشین و با هم ادامه بدیم.

 

روز هفته

صبحانه

 

نهار

شام

 

شنبه

 یک لیوان شیر+ 6 عدد بادام نشور!!!!( یعنی خام و بو نداده)+ ا ق کنجد + 2 عدد آلو

 

10 قاشق برنج+ 200 گرم ماهی کبابی ( یا به جاش  5 تکه کباب دیگی) + 1.5 لیوان ماست + نعناع توی ماست + یک بشقاب سالاد

سوپ  جو شامل 3 قاشق جو با دو تا هویج و بخش بالای رون مرغ ( سر ران )که همه رو خوشمزه تبدیل به سوپ جو میکنید و میخورید

 

یکشنبه

 

یک کف دست نون + یک تکه پنیر + نصف گردو + گوجه و خیار

 

 چلو خورشت قیمه  + 10 قاشق برنج + یک لیوان ماست و خیار که توش کمی شوید ریختین

 مواد داخل  قیمه: 3 قاشق لپه + 4 تکه گوشت + خلال سیب زمینی )

 8 لقمه دلخواه

 

دو شنبه

 یک عدد تخم مرغ آب پز + 2 کف دست نون + گوجه و خیار

 

 

 خوراک مرغ  + یک کف دست نون + یک بشقاب سالاد +یک لیوان ماست و خیار با شوید توش

 2 کف دست نون + یک لیوان ماست و  کمی نعناع خشک توش

 

سه شنبه

یک لیوان شیر+ 6 عدد بادام نشور!!!!( یعنی خام و بو نداده)+ ا ق کنجد + 2 عدد آلو

 

 

 

 10 قاشق باقالی پلو  + 5 تکه گوشت داخلش یا خارجش!!+سالاد + یک لیوان ماست و خیار و شوید

 یک عدد سر ران مرغ +یک هویج کوچک رنده شده+ یک گوجه فرنگی + یک لیوان ماست با سبزی خشک دلخواه توش + یک کف دست نون

 

چهار شنبه

یک کف دست نون + یک تکه پنیر + نصف گردو + گوجه و خیار

 

 

 

خورش کرفس که شامل   4 تا تکه گوشت و 2 ق لوبیا قرمز و یک فنجان کرفس خرد شده می  باشد + 10 قاشق  برنج + یک لیوان ماست و خیار و شوید

 6 عدد کباب دیگی  ( یا 3 عدد  کتلت) + یک سیخ گوجه کباب شده+ یک کف دست نون + یک لیوان دوغ که این نوشیدمی باید یکربع بعد از غذا خورده شود.

 

پنجشنبه

یک کف دست نون + یک تکه پنیر + نصف گردو + گوجه و خیار

 

150 گرم گوشت کبابی  ( یا 200 گرم ماهی کبابی ) + یک بشقاب سالاد + یک سیخ گوجه کباب شده + یک کف دست نون + یک لیوان ماست و خیار و شوید داخلش

 یک کف دست نون + یک تکه پنیر + یک  گردوی کامل + گوجه و خیار

 

 

جمعه

یک لیوان شیر+ 6 عدد بادام نشور!!!!( یعنی خام و بو نداده)+ ا ق کنجد + 2 عدد آلو

 

 یک سیخ جوجه کباب ( یا 5 تکه کباب دیگی) + 10 قاشق برنج + یک لیوان ماست ووخیار و شوید

سوپ جو

من میان وعده هم دارم چون معمولا زودتر از 3 ناهار نمیخورم.

 3 عدد ساقه طلایی + یک عدد میوه+ 2 عدد خرما+ تنقلات مجاز

خب من الان خودم چند تا سوال برام پیش اومده که در اولین فرصت که از  مشاورم  پرسیدم بهتون میگم. و اگه شما هم جواب یا  راهی دارین پیشنهاد بدین.

 

سوالات من از مشاورم :

 

1-من معمولا ماهی رو سرخ میکنم ولی چه جوری کبابش کنم ؟چون باربکیو ندارم و ضمنا روی گاز هم کثیف کاری میشه.

2-مقدار وزنی  5 تکه کباب دیگی چقدره؟ در کل سایز همبرگر میشه یا بیشتر؟

3-آیا جابجایی گوشت با مرغ امکان داره؟ چون من خودم مرغ رو خیلی بیشتر از گوشت دوست دارم و ضمنا راحت تر هم آماده مبشه.

4-کنجد صبحانه رو چطوری مصرف کنم؟ آیا با شیر و بادام میکسش کنم؟

5- گوشت خورشت ها رو که نمیشه تفت نداد .آیا مجاز به روغن هستم و اصلا روغن زیتون رو هم مجاز میدونی  برای سر تفت دادن یا نه؟

6- سایز کتلت ها چقدری باشه .؟چون من کوچیک و اصطلاحا سه لقمه ای درست میکنم هر کدومش رو .

7-وی یک سیخ چند تا گوجه بچینم؟ نصفه یا درسته باشن؟

8- 8 لقمه دلخواه یعنی چی ؟ از چی ؟ حتی برنج؟ حتی ماکارونی ؟

 

و اما سوالاتی که از من پرسیده شد و طبق جواب هام و  علاقمندی من این رژیم رو بهم داد تا دوسش داشته باشم. و ادامه اش بدم...

نوشیدنی محبوب من دوغ صبح بخیر است .

وعده اصلی تو خونه ما ناهاره.

من سوپ جو رو خیلی دوست دارم.

صبحانه رو معمولن سر پا و تقریبا  ده دقیقه ای  میخورم. و روزهای عادی شامل نون و پنیر و چای کم شیرینه .

عاشق ماست هستم

 چون مامانم سابقه دیابت داره برای همون به من این همه خروار!!! شوید توصیه کرد .

ضمنا گفتم ماکاروی رو هم خیلی دوست دارم برای همین برام نوشت وعده دلخواه!!! تا خودم از رو برم و اون رو نخورم.یعنی تو رو درواسی با خودم گیر کنم!!!!

- این رژیم برای وزن 94 کیلو با قد 170 منه. مواظب باشین غول از آب درنیایین آخر هفته!!! خودتون حساب کنین چقدر کم و زیاد بشه دیگه!!!

- راستی من میرم سالن و تقریبا هفته ای سه جلسه ورزش میکنم که گفت خیلی ضروریه وگرنه شکل کیسه سیب زمینی میشی!!!!

 

راستی کسی پیدا میشه کالری همه این ها رو از تو جدول کالری های همین بغل دست!! پیدا کنه و بهم بگه مجموعا روزی چند کالری میشه اینا!!؟؟جدا وقت ندارم امروز.

 

 

 

 

نکات مهم :

 -روزانه   خوردن 4 واحد  میوه اجباری  است( واحد میوه ها رو قبلن گفتم تو پست های اول)

-مولتی  ویتامین مینرال هر روز مصرف شود.

- 8 لیوان آب رو باید به زور تو شیکمتون جا کنین .مجبورین دیگه!!!

-  خوردن افشره زیره حدودا 20 قطره در روز  لازمه .زمان خوردنش رو دقیقا بهتون خواهم گرفت.

-توصیه های ورزشی این دفعه قای مشاور  شامل رقص و شنا و پیاده روی ( نه بدو بدو درو سالن یا پارک چون زانوها رو داغون میکنه البته برای من توصیه کرد چون وزنم هنوز زیاده) یا ورزش یوگا

- سبزی خودن تازه رو خیلی توصیه کرد که من عاشق این توصیه ام.

- خورشت یا سوپ نباید چربی روش جمع شده باشه.

-ته دیگ و مصرف قند و شکر مطلقا ممنوع است. به جای شکر از سه تا خرما یا معادلش یعنی 12 عدد کشمش استفاده کنیم.

-برنج بدون روغن یا خیلی کم روغن باشه.

-روزی  مجموعا 3 الی 4 قاشق روغن زیتون اجباری است.تو سالاد یا  برای سر تفدادن سبزیجات یا خالی خالی!!!!! برای شادابی پوست توصیه کرد.

-  برنج رو میتونیم به صورت کلم پلو –باقالی پلو یا شوید پلو درست کنیم.

بقیه همون نکات قبلی بود که اگه یه دوری بکنیم تا یادتون بیاد بدک نیست.

چون طولانی شد گند زدن هام رو میذارم برای پست بعدی تا جواب سوالات رو هم تا اون موقع ازش بپرسم و بنویسم براتون.

 

 

 


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
تعداد بازدیدکنندگان : 164547


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها